dimarts, 15 de maig del 2012

L'any 13, l'any d'Espriu

Salvador Espriu i Castelló va néixer a Santa Coloma de Farners l'any 1913 i, per tant, l'any vinent la Generalitat de Catalunya promourà un seguit d'actes de tot tipus per tal d'homenatjar-lo.

És bo que la cultura sigui un bé que cal preservar.


ASSAIG DE CÀNTIC EN EL TEMPLE
 
Oh, que cansat estic de la meva
covarda, vella, tan salvatge terra,
i com m’agradaria d’allunyar-me’n,
nord enllà,
on diuen que la gent és neta
i noble, culta, rica, lliure,
desvetllada i feliç!
Aleshores, a la congregació, els germans dirien
desaprovant: «Com l’ocell que deixa el niu,
                                                        així l’home que se’n va del seu indret»,
                                                        mentre jo, ja ben lluny, em riuria
                                                        de la llei i de l’antiga saviesa
                                                        d’aquest meu àrid poble.
                                                        Però no he de seguir mai el meu somni
                                                        i em quedaré aquí fins a la mort.
                                                        Car sóc també molt covard i salvatge
                                                        i estimo a més amb un
                                                       desesperat dolor
                                                       aquesta meva pobra,
                                                       bruta, trista, dissortada pàtria.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada