diumenge, 12 de febrer del 2012

Exemples de literatura popular triats pels alumnes

El Rossinyol

Rossinyol que vas a França, rossinyol
Encomana’m a la mare, rossinyol
D’un bell boscatge, rossinyol,
D’un vol.

Encomana’m a la mare, rossinyol
I a mon pare no pas gaire, rossinyol
D’un bell boscatge, rossinyol,
D’un vol.

I a mon pare no pas gaire, rossinyol
Que em fa guardar la ramada, rossinyol
D’un bell boscatge, rossinyol,
D’un vol.                          

buscat per A. Roman

Baixant de la font del gat

Baixant de la font del gat,
una noia, una noia,
baixant de la font del gat,
una noia i un soldat.

Pregunteu-li com se diu:
Marieta, Marieta,
pregunteu-li com se diu:
Marieta de l'ull viu.   

buscat per M. Berescu

El gegant del pi

El gegant del pi
ara balla, ara balla
el gegant del pi
ara balla pel camí.

El gegant de la ciutat
ara balla, ara balla,
el gegant de la ciutat
ara balla pel terrat.

  buscat per A. Vallès

Cançó del lladre

Quan jo n'era petitet
festejava i presumia,
espardenya blanca al peu
i mocador a la falsia.

Adéu, clavell morenet!
Adéu, estrella del dia!

I ara, que ne sóc grandet,
m'he posat a mala vida.
Me só posat a robar,
ofici de cada dia.

Vaig robar un traginer
que venia de la fira,
li prenguí tots els diners
i la mostra que duia.

Quan he tingut prou diners,
he robat també una nina,
l'he robada amb falsedat,
dient que m'hi casaria.

La justícia m'ha pres
i en presó fosca en duia.
La justícia m'ha pres
i em farà pagar amb la vida. 

buscat per A. Frochoso

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada